onsdag, oktober 21, 2009

Ettersom jeg har skjønt, så har jeg bursdag snart. Og jammen er det ikke lenge til jul heller. Sammentreff a gett. Hvis du lurer, så er det nøyaktig 29 dager fra min bursdag til julaften. Da er dagen min og julaften regnet med i tellingen. Hvis de ikke skal være med, så er det 27. naturlig nok! Og, da kan du jo regne deg til når jeg har bursdag da. om du gidder.

Vet du hva definisjonen på en bursdag er? Dette blir ingen sikker kilde, men.. vi kan se hva et smart hode har skrevet inn på Wikipedia. skal vi se... Fødselsdag (også kalt gebursdag eller bare bursdag) er begrepet som brukes om datoen en er
født, og samme dato hvert år i tiden frem til ens død.
Det er i mange kulturer tradisjon for å feire ens fødselsdag. På bursdager får man ofte gaver av kjente og nære. Man snakker om en «rund» fødselsdag når alderen kan deles med et tiår eller med 25. Runde fødselsdager på 25 år eller mer markeres ofte gjennom en større fest.
Dersom en er født
29. februar kan en egentlig bare ha fødselsdag når det er skuddår, det vil si hvert fjerde år. I praksis feirer mange likevel dagen enten 28. februar eller 1. mars.
Før
1814 var det bare dåpsdagen som ble oppført i kirkebøkene, ikke fødselsdagen.
Enkelte kulturer og religioner feirer ikke fødselsdager, det gjelder blant andre
Jehovas vitner.



Men, i den sammenheng at det ikke er lenge til min bursdag.. Skal ikke prate meg helt bort her. Jeg tenkte det kanskje ville være smart å legge ut en aldri så liten ønskeliste. Eyey. Smart ell?

Så her er det da..
- One tree Hill, sesong 6
-Ole Børud cden.
-Servise (middag,frokost og skåler..)
-Hårføner
-Krølltang
-Rettetang/krepptang.. Sånn med mange fuksjoner
-Salatbolle
-Duk/løper
-Bilder som kan henge på veggen
-Kommode til å ha på badet og en i stua. men denne tror jeg kanskje jeg må være med å kjøpe.. Siden man må ha litt mål og sånn tenker jeg på.
-KRIK-genser
-Stålampe
-Figurspeil
-Ullkjole
-"Joggevotter"
-Disneyfilmer
- Pete's Dragon
- Aristokattene
- Snehvit
-Tornerose
- Herkules
- Robin Hood
- Pinocchio
- Ringeren i Notredame
- Sverd i stenen
- Oliver og gjengen
- Wall-E
- Todd og Copper, To gode venner
- Sjørøverplaneten
- Lion King
- Lille kylling
- Alice i eventyrland
- Skjønnheten og udyret
- Min bror bjørnen (1 og 2)
- Mulan
- Småkryp
- Familien Robinson
- The nightmare before christmas
- Corpse Bride
-Hjemmelaga ting!!
- Madagaskar filmen
-Bil
-Sovepose (med litt kvalitet. Vil gjerne være med å velge ut)
-Sengetøy (du skal få målene på både seng og dyne.. må bare høre med mamma først)
-Lovsang CDer
-Minner
-Converse sko (str wo's 8.0)
-Vans sko (str woman 9.0)

Alt er kanskje ikke like seriøst. Du ser selv hva som ikke er så seriøst. Og du ser hva som er kjedelig. Men hei, jeg bor ikke hjemme lenger.

Jeg kommer sikkert med mer, så bare sjekk innom:)

Over og ut:)

2 kommentarer:

Ime sa...

søt blogg du har:)
nå vet jeg hva du ønsker deg;)

Mette :) sa...

Fin og arti blogg du har, Kamilla! :) Me like :))

Stooor klem fra kusine i nord <3