fredag, juli 10, 2009

Jeg er litt usikker på hva jeg skal skrive nå.. men jeg fikk plutselig en skikkelig trang til å skrive, så da må jeg bare gi etter for den trangen.
I dag har jeg vært i Sverige med Roger, Vidar og Haakon. Kjempe koslig!! Har jo kjøpt mye godteri, kan man si. Neida. Ikke så ekstremt mye, men litt blir det alltid. Noe jeg syns er lov. Hva sier du?
Jeg fikk kjøpt meg litt godteri, som sagt, og filmer. Og ikke minst en gauda ost til pappa. Da blir det stemning i huset vett. Tommel opp!
Nå sitter jeg å ser på en film, som jeg egentlig ikke har så veldig interesse av å se. Den bare går på tv, og det er ikke noe annet spennende på kassa, så da blir den der.
Har sett på One Tree Hill med Haakon, som er lillebroren min. Stakkar. Han har blitt like avhengig som meg. Og det er ikke rent lite heller. Jeg har bestilt meg sesong 4 og 5. så de vil komme i løpet av neste uke en gang. det gleder man seg til! Er midt i sesong 3 nå, så det passer fint!! Og jeg gleder meg til å se hva som skjer videre! Kunne sittet å snakket så mye pent om OTH, men må stoppe et sted. Dere må jo tro jeg har blitt helt frelst... Noe jeg ikke er *plystre*
Nå har jeg ca en uke igjen til jeg skal jobbe litt på U-festivalen. Der skal jeg stå på stand for Norsk Misjon I Øst. Kjempe bra arbeide. Kanskje jeg skal drive litt reklame mens jeg først er i gang..
Norsk Misjon I Øst (NMØ) driver arbeid for rettighetene til de forfulgte kristne i østlige land. Du skjønner. I mange land er det ikke lov å være kristen. Når vi tenker på søndagsmøte, tenker vi at det er helt vanlig og de som ikke liker det ikke gidder å bry seg med oss. I disse landene er det annerledes. Her må de gjemme seg i undergrunnen når de skal ha søndagsmøte. Og alle andre møter. Det skjer at pastorer blir arrestert og alle som er på møte må registrere seg på lister. Dette er helt grusomt, og utenkelig her i Norge. Gode, trygge Norge.
Man kan være med å støtte disse folkene som sitter i fengsel. Som er laangt og milevis unna standaren som er i fengslene i Norge. Du kan bli Soulmate. Det er så enkelt at det koster deg MAX 14 kr i måneden. Og med det kan du tenke at du drikker en cola mindre i mnd. Du får en bønnemelding i uka, denne koster deg 2 kr. Og du får en appellmelding som koster 3 kr. Denne får du kun en gang i mnd. Med i regnestykket på 14 kr, er de kr hvor du sender tilbake navnet ditt på appellmeldingen. Det du da gjør er å sende FRI VENN til 2077. Da blir du Soulmate, og får en liten gave i posten. Hvis du vil vite mer om dette kan du gå inn på hjemmesiden til NMØ. www.nmio.no
For vi er sammen for de forfulgte. "Husk på dem som sitter i fengsel som om du var i fengselet sammen med dem. Husk på dem som blir plaget som on det gjaldt deres egen kropp." Hebr 13,3
Dette er en god sak å støtte!
Da håper jeg at jeg skriver igjen snart.

Ingen kommentarer: