lørdag, mai 19, 2007

Jeg ryddet på rommet mitt og kom over en liten bok hvor jeg atakeligvis har sittet å bare skrevet ned litt dikt og tanker når jeg har vært i det filosofike hjørnet jeg av og til er i.
Jeg kom blandt annet over dette diktet, som jeg da skrev for, tja.. hvertfall 2 år siden.

Den mørke tiden ble borte
Du kom og tok bort det sorte

Livet mitt var et mess
Du kom og ryddet, uten stress

Jeg så ut som et herk
Du fortalte meg jeg var et mestervek

Trodde ingen elsket meg
men det viste seg å være deg


Ble litt overrasket må jeg si. For de som ikke skjønte det, så er dette dktet til Gud. Synes å huske at jeg hadde en periode hvor jeg skrev mye. fant ut at man blir ganske "flink" til å sette ord på ting når man først setter seg ned og tar det med ro. Da man bare setter seg litt på side linjen for å ta en titt på livet sitt.
Nå nærmer det seg eksamenstid for ganske mange, og da tror jeg det er lurt å ta ting som det kommer. Legge det man holder på med i Herrens hender. Men, med et mene rjeg ikke at vi bare skal sitte å vente på at Gud skal gi oss svarene på hva vi skal si og hva vi skal gjøre. Men.. Herren kan være med på å gi deg den roen du trenger da du står feks til muntlig eksamen.
Jeg kjente det ihvertfall veldig i fjor, at nervene holdt på å ta overhånd. Det var ingen god følelse. Dette var til prøve eksamen. Til munlig eksamen ba jeg mye om at Gud skulle hjelpe meg med å beholde roen, og han svarte med å bare gi meg en følelse av at det ville gå bra.
Konklusjon.. La Gud ha kontrollen. Hn gir deg den roen du trenger for å stå til eksamen, men også i andre ting i livet..

Vi tastes kanskje snart igjen=)

K

Ingen kommentarer: